MIN TWILIGHT FAN EVENT 'RESA'!

Hej!
Jag hade ställt en fråga till er läsa för en eller två dagar sedan om ni ville att jag skulle publicera ett inlägg med några bilder och detaljer från Twilight Fan Eventet den 28 oktober då Robert Pattinson och Ashley Greene gästade Sverige.

Dem flesta ville det så nu ska jag försöka berätta allt lite ifrån början till slut:
Man fick  börja köa redan kl. 07:00 utanför Hovet (insläpp: 16:00) och jag kom dit ca. 08:15, då var det hur många personer som helst där!

Jag blev kompis med tjejerna som stod framför mig i ledet, och hon sa att det var runt 200 pers som stod i kön (dessa var alltså VIP:ar).
Jag tog en bild på kön och det såg ut såhär ungefär:

[Klicka för större]

Efter några timmars av väntan i kön började dem flesta bli hungriga, så jag och en tjej som stod framför mig och min kusin gick för att köpa mat på MacDonalds och hennes kompis och min kusin höll våra platser i kön.
Vi åt och sen väntade vi väldigt många timmar till, innan det blev dags för insläpp!
Då började kön rulla på ganska så snabbt och det såg ut ungefär såhär:

[Klicka för större]

Nu kom vi äntligen in på Hovet och det kändes hur bra som helst!
Jag och min kusin var hur pirriga som helst, och väldigt nervösa!
Vi gick direkt ner till VIP området i arenan och såg att det redan var folk uppställda där, folk sprang in som hulliganer!
Men ändå fick vi jätte bra platser, längst fram! :)

Så vi väntade på att klockan bara skulle slå 18:00 så att allting skulle börja, eftersom att jag då hade lite tråkigt, tog jag några bilder innan allt började (dem två första bilderna tog jag när vi var påväg ner till VIP området, därför är det inte så nära):

  
[Klicka för större]


Äntligen, prick 18:00 drog allting igång!
Alla fans skrek och jag tror nog jag förlorade 90% av min hörsel (och min röst för den delen också) den kvällen...
Bilder från när allting började (bilderna är tagna av min kompis som sitter på läktaren, jag glömde min iPhone hos henne men jag hade med mig min digitala kamera, så hon tog några bilder med min iPhone också!):

  
[Klicka för större]


Efter ungefär 2 timmar kanske (kommer inte riktigt ihåg), ca. 20:15 kom Robert Pattinson & Ashley Greene in, och gud vad alla skrek! Jag kan medge att jag också skrek, men ibland pausade man för att hämta andan såklart, och då blev man verkligen öronbedövad av alla andras skrik, det var en helt sjuk upplevelse!
Bilder från när dem kom in:

  
[Klicka för större]

Robert & Ashley gick ner till röda mattan och började ta foton med fans och ge autografer, och jag blev plötsligt väldigt tacksam över att jag kommit till Hovet så tidigt så att jag fick en plats längst fram.
Först kom Ashley fram till mig, och det kändes som om jag skulle svimma, men det gjorde jag inte (däremot gjorde en tjej bredvid mig det lite senare...). Ashley gav mig en autograf och jag sa till henne att hon var väldigt vacker, hon svarade såhär: "Thanks, you guys are so awesome, I love you guys!"

 
[Klicka för större]

Efter en liten stund, började Robert närma sig stället där vi stod, och vi alla började sträcka fram händerna för att försöka få tag på autografer och för att ta bilder på honom.
Till slut kom han äntligen fram till oss, och jag sträckte fram handen med min biljett till honom och han sa "I think that you want an autograph, right?" Jag nickade helt stum och han skrattade, och jag skrattade med honom.
Han signerade min biljett och jag tog några bilder på honom (min hand syns på Robert's öra på sista bilden, hehe...):

[Klicka för större]

Efter att Robert & Ashley gått förbi hela Röda Mattan, gick dem upp på den enroma plattformen och blev intervjuade av Cissi Wallin.
Jag själv tyckte att det skulle varit någon annan som intervjuade dem, eftersom att hennes engelska inte alls var bra! Man hörde dock inte vad dem sa ibland, eftersom att alla skrek så högt, men jag hörde i alla fall det mesta.

[Klicka för större]

Efter att dem blivit intervjuade av Cissi, gick dem ner på Röda Mattan igen för att fortsätta ge autografer påvägen ut och jag fick några dåliga bilder, eftersom att jag var på väg ut från Hovet då, det blev helt enkelt för varmt och jag tänkte: "Jag har ju ändå fått autografer och bra bilder, så nu orkar jag inte mer..." samt att jag hade hamnat ganska långt bak i VIP området:

 
[Klicka för större]

Jag kommer seriöst aldrig att glömma den här dagen, det var verkligen en magisk stund som man aldrig kan släppa taget om, och jag hoppas verkligen att alla som var där inte heller kommer glömma den stunden heller.

Vill du dela med dig av din 'resa' den 28 oktober och skricka in bilder till oss?
:
Maila eller skicka en kommentar!

Det är Copyright på alla bilder, bilderna är tagna av mig, Alexandra, och jag har rätt till att anmäla Dig om jag ser att dessa bilder har blivit tagna!

Postat av
: KLS-Crew

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilken sektion satt din kompis på?

2011-10-31 - 10:42:49
URL: http://thirteenitis.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback